DISK-MODELLEN: ANALYSER AV PERSONLIGHETS TYPER

 

Personlighets- analyser av atferd

Det er en vanlig oppfatning at du skal være mot andre slik du vil at de skal være mot deg.  Det holder selvsagt i eksistensielle sammenhenger - men ikke alltid i ledelse og kundebehandling. 

Ulike mennesketyper ønsker  ulik behandling. Forskning på personlighet gir deg et enkelt kart og kompass for lettere omgang mellom mennesker.

Disc / Disk®-modellen er lett å forstå, og kan taes i bruk etter tre timer innføring.

Man kan også bli sertifisert administrator på relativt kort tid. 

DISK®-modellen er et registrert varemerke i Norge , Sverige og Danamark som lisensieres av Effektiv Kompetanse as.

DISK-modellen er kjent fra 1928. Den er seriøst kvalitetssikret og kan taes i bruk etter tre timer innføring

"Jeg har en nabo som jeg har hatet i hele mitt liv, men etter kurset ditt bare misliker jeg ham....” sa den 60 år gamle damen til meg.

Nicolay Leganger

 

Ta disse testene nå:

  • DISK-modellen, enkel analyse (Tilsvarende Disc-modellen)
  • DISK-modellen, 18-varianter analyse . Kan taes her på nettet.
  • Discus analyse basert på ca. 3000 varianter. 
  • Lederen

    • Bli en bedre motivator. Tilpass lederstilen  medarbeiderens stil.
    • Få bedre samspill i ledergruppen.
    • Lag bedre strategier med kunnskaper om personlighets typologi.
    • Bruk DISK®-modellen i rekruttering.
      Les mer

    Selgeren

    • Øk salget.
    • Få bedre relasjoner med kundene.
    • Lær å presenterer produkter forskjkellig til ulike personlighetstyper...
      Les mer

    Kundeservice

    • Tilpass kundeservice ulike typer
      Les mer

    1) Bli abonnent
    2) Logg deg inn og
    ta Disk-analysen her

     

     


     

    DISK-modellen for personlig utvikling, teambygging, rekruttering og resultatutvikling i salg og service


      Læresti DISK modellen (bli abonnent)
    I denne artikkelstien finner du en læresti for DISK Modellen

    ...les mer
      Bli Gjest - delta gratis!
    Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

    ...les mer
      Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd
    Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

    ...les mer
      Ta den kjente DISK-profilen her!
    - endelig til en folkelig pris!
    Den verdenskjente DISK personlighetsanalysen har stor suksess, fordi den er lett å forstå og bruke. Men den har kostet fra 300 - 1500 kr pr DISKprofil.
    Nå kan våre abonnenter ta så mange dere vil
    I tillegg får dere kurs, artikler og videoer som forklarer og hjelper. Et MUST for salgstrening, utvikling av kundebehandling og samarbeid.

    ...les mer
      Personlighetstester og analyser av atferd brukt i ledelse og kundebehandling
    Det er en vanlig oppfatning at du skal være mot andre slik du vil at de skal være mot deg. Det holder selvsagt i noen sammenhenger - men ikke alltid i kundebehandling

    ...les mer
      Ta en Discus personlighetsprofil analyse her (bli gjest)
    Discus er et databasert verktøy for adferdsanalyser som anvendes til utvikling av medarbeidere, team og ledere. Verktøyet retter fokus på menneskers forskjelligheter, atferd og motivasjonsfaktorer. Ta en analyse her!

    ...les mer
      DET GRUNNLEGGENDE KOMPASSET (bli gjest)
    DISK®-modellen har to bakenforliggende dimensjoner. Det er hvor utadvendt - innadvendt man er, og hvor saksorientert - menneskeorientert man er. Dimensjonene er lagt i kryss i modellen. Når du tar analysen, vil du sannsynligvis ha et tyngdepunkt i en eller to av typene.

    ...les mer
      1 time med videoer fra kurs i DISK-modellen (bli abonnent)
    Etter at du har tatt DISK-analysen kan du sette deg tilbake i stolen og se videoer med innføring i DISK-modellen. Kursleder er Nicolay Leganger.

    ...les mer
      Ta DISK-18 typer analysen her ("Den store " DISK-testen) (bli abonnent)
    Nå kan du være blant de første som tester ut prototypen av DISK-18typer analysen. Systemet fungerer godt, men grensesnitt og layout er fortsatt i utvikling. Analysen er derfor gratis for våre abonnenter en tid fremover.

    ...les mer
      2 dagers grunnkurs i kundebehandling og salg inkludert e-læring
    Et åpent 2 dagers grunnkurs i kundebehandling. Kursprisen inkluderer e-læring der deltagerne fordyper seg og tar eksamen i kundeservice. Kurset skiller seg fra 1 dagskurset ved å gi innføring i salgsteknikk og motivasjon til mersalg, og fordyping i DISK®-modellen.

    ...les mer
      Lederutvikling med DISK®-modellen
    I lederutvikling blir DISK®-MODELLEN brukt til å bevisstgjøre og utvikle ledere gjennom å øke deres sosiale og relasjonelle ferdigheter. Dette gjøres ved å legge forståelse om egen og andres atferds inn som en viktig del av opplæringen.
    Målsettingen er å gjøre lederne i stand til å skape bedre resultater gjennom å få egne medarbeidere til å trives og lykkes. Jo mer motiverte medarbeiderne er, desto mer effektive, produktive og delaktige blir de og desto bedre og raskere oppnår vi de resultater vi ønsker.

    ...les mer
      Bestill analyser av personlighet og selgerstil
    Her er siden der du kan bestille personlighetsanlayser.

    ...les mer
      32 videoer for abonnenter (bli abonnent)
    Videoene er til bruk innen opplæring i

    • ledelse
    • motivasjon
    • salg
    • kroppsspråk
    • kundeservice
    • DISK®-modellen (ulike personligheter)


    ...les mer
      Bli kursleder i kundeservice og kundebehandling! (bli gjest)
    Slik kan du bli kursleder i kundebehandling og kundeservice. Utdanningen i kundeservice inkluderer sertifisering i DISK-modellen.

    ...les mer
      Les om S: Spesialisten i DISK-modellen
    Personer med høy S-energi søker å oppfylle sine behov gjennom å samarbeide med andre for på en stødig og konsekvent måte gjennomføre oppgaver. De søker trygghet.

    ...les mer
      Hvordan tilpasse seg de ulike DISK-typene? (bli abonnent)
    Her er noen raske tips til deg som vil tilpasse deg de ulike stilene i DISK-modellen (samme type som DISC og Discus). Artikkelen beskriver kort stilenes atferd, og gir et par konkrete råd for hvordan de bør behandles. Eksemplene i denne artikkelen er fra detaljhandel.

    ...les mer
      Kurs i salg og kundebehandling med DISK®-MODELLEN
    Mange bedrifter er gode på produkt og løsning, men har ikke selgere som er dyktige på å tilpasse seg kunden og bygge gode personlige relasjoner.
    Målsettingen er å oppnå en god relasjon til ALLE kunder, også med de kunder som er veldig forskjellig fra en selv.

    ...les mer
      Vær IKKE mot andre som du vil de skal være mot deg! (bli gjest)
    Glem "den gyldne regel" i målrettet omgang med andre mennesker. Lær deg heller hvordan typer som IKKE er lik deg ønsker å bli behandlet.

    ...les mer
      Godt jobbsamlliv krever forståelse av personlighet og samarbeid (bli gjest)
    • mer enn 50% av alle er sysselsatt i servicenæringer der produktet lages sammen med kunden
    • ledere ser hele kapitalen gå ut av døren hver dag, og må behandle dem slik at de kommer igjen - og yter sitt beste - sammen

      ...les mer
      Bruk av analyser og tester i organisasjonspsykologien - testmetoder. (bli abonnent)
    Tester inntar en viktig plass i psykologien når det gjelder å undersøke blant annet evner, personlighet, interesser, holdninger osv. Med andre ord målinger av individuelle forskjeller m.h.t. ulike egenskaper. Hvilke viktige begreper er det nyttig å vite om, og hvordan arbeides det vitenskapelig med tester?

    ...les mer
      Analyser din egen DISK-stil - og nå dine mål med andre!
    Skal du alltid være mot andre slik du ønsker de skal være mot deg? Blir alle motivert av det samme som deg? Denne artikkelen leder deg til en rask analyse der du får svar på hvilke DISK stil(er) du benytter mest. Deretter kan du skaffe deg informasjon om hvordan ulike typer tenker, motiveres og handler. Dine muligheter til å forstå mennesker og lykkes i å nå mål sammen med dem vil bli mye bedre. Vi anbefaler deg på det varmeste å ta DISK-analysen for å lære mer om deg selv og andre. Du har ingenting å frykte - men mye å glede deg til!

    ...les mer
      Kjenner du deg igjen i DISK-modellen? (bli abonnent)
    Hva er "typisk" oppførsel for de 4 hovedtypene i DISK modellen? Hva motiverer dem og gir energi? Ta analysen FØRST og se deretter i denne artikkelen om du kjenner deg igjen. Dette er en avkryssingsoppgave. Du vil nok finne deg selv i flere av typen. Tell kryssene - så får du se!

    ...les mer
      Video: DISK-typene i samspill på et møte (bli abonnent)
    I denne scenen spiller Frode Rasmussen alle 4 typene i "møte med hverandre". Han viser klart noen viktige særtrekk - og forskjellen mellom dem. Det er vedlagt en oppgave som kan løses individuelt eller i gruppe.

    ...les mer
      Før du tar DISK-analysen (bli abonnent)
    Dersom du ikke liker prøver, kan vi berolige deg: DISK-modellen er ikke en test.

    ...les mer
      Har du tatt DISK analysen? Les disse artiklene for å lære mer om bakgrunnen!
    Her er noen artikler som du kan fordype deg i dersom du vil forstå mer om hvorfor personigheten kan beskrives i trekk og typologier.

    ...les mer
      Slik virker DISK-analysen
    Skal du alltid være mot andre slik du ønsker de skal være mot deg? Blir alle motivert av det samme som deg? Denne artikkelen leder deg til en rask analyse der du får svar på hvilke DISK stil(er) du benytter mest. Deretter kan du skaffe deg informasjon om hvordan ullike typer tenker, motiveres og handler. Dine muligheter til å forstå mennesker og lykkes i å nå mål sammen med dem vil bli mye bedre.

    ...les mer
      Ta den STORE DISK-testen (bli gjest)
    Denne analysen har 24 ordgrupper og en høyere validitet. Den kommer ut med 3 grafer: 1: Rollen 2: Ubevisst / under stress 3: Profil. Denne analysen må du betale for.

    ...les mer
      Maslows behovshieraki - hvordan noen behov er mer grunnleggende, og kommer først (bli abonnent)
    Maslow beskriver hovedtyper av motivasjon, og har rangert dem etter hva som er mest viktig for å overleve. Det gir en forklaringsmodell som kan være god å ha med seg.

    ...les mer
      De psykologiske teoriene bak DISK-modellen (bli abonnent)
    Det er mange mekanismer i menneskets psyke, og mange måter å forklare det på. I denne artikkelen kan du lære litt mer om disse sammenhengene.

    ...les mer
      Faktorer som påvirker hvilken DISK-stil vi bruker (bli abonnent)
    Hva er det som bestemmer hvilken stil vi bruker? Hva betyr medføtte egenskaper og erfaringer etter vi ble født? Her er en kortfattet oversikt.

    ...les mer
      Historikk om DISK-modellen og type-tenking (bli abonnent)
    DISK er en forklaringsmodell for hvordan vi kan dele inn ulike typer atferd.Dette har menneskeheten syslet med i lange tider. Horoskoper, Kinesisk astrologi, Hippokrates, ja selv i Bibelen finner vi slike oppskrifter. Til forskjell fra disse bygger ikke DISK-modellen på stjernetegn og filosofiske antagelser, men på nøye vitenskapelig forskning. I denne artikkelen kan du lese om den historiske bakgrunnen for denne tenke-måten, og forskningen bak DISK-modellen.

    ...les mer
      DISK-modellen brukt for å utvikle relasjoner
    Hvordan bruke DISK for å forbedre relasjoner.

    ...les mer
      Behov og drivkrefter i mennesket. (bli abonnent)
    Hva er et behov? Hva drives vi av? Ja hva er egentlig drifter? Og hvor kommer følelser inn i bildet? Hva har dette med motivasjon å gjøre? I denne artikkelen får du oversikt over viktige psykologiske begreper i motivasjonsteori.

    ...les mer


     Bruksområder for DISK

     Les artiklene i denne rekkefølgen når du skal ta DISK-analysen

     Tips noen om DISK-modellen

    Avsenders e-post:
     
    Mottakers e-post:
     

      Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
    Informasjon