MEDARBEIDERSAMTALE


Medarbeidersamtale - er det nok med samtale en gang i året?

 

Medarbeidersamtale er ikke nok til å holde fokus hele året.

På denne siden finner du artikler og video om gjennomføring
av
medarbeidersamtale. Du kan lese om

  • Oppstartsamtale, oppfølging og avslutningssamtale. 
  • Du finner praktiske tips om medarbeidersamtalen.

Du finner skjema til hjelp i forberedelse og gjennomføring.

La ikke medarbeidersamtaler bli en sovepute!. En gang i året er ikke nok oppmerksomhet. Vi har innført systemer som gir medarbeiderne vedvarende fokus på bedriftens mål.  Systemet kan være slik:

 


 Artikler om medarbeidersamtaler

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...les mer
 
  Bli Gjest - delta gratis!
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...les mer
 
  Les om Ledelse
Siste artikler om Ledelse

...les mer
 
  Teambygging i praksis - Seminar B
Les om B-seminaret om teambygging; teambygging i praksis.

...les mer
 
  INSPIRASJONSDAG og grunnkurs i kundebehandling - med e-Læring
1 eller 2 dagers kurs med inspirasjon til bedre kundeservice, og med e-læring på kjøpet!

...les mer
 
  Kursmoduler for utvikling av LEDELSE
Kurs i ledelse: Sett sammen ditt eget program ut fra denne menyen. Du finner stier til video og artikler om tema innen ledelse (registrer deg som abonnent).

...les mer
 
  Teamledelse - seminar c
Hvilken situasjon står jeg i som teamleder? Hvilke egenskaper har jeg som person? Hvilke utfordringer gir det meg? Les om seminar C i teambygging: Teamledelse.

...les mer
 
  Kurs i ledelse og motivasjon
Her ser du noen av kursene og temaforslag til foredrag om ledelse

...les mer
 
  Lederutvikling med DISK®-modellen
I lederutvikling blir DISK®-MODELLEN brukt til å bevisstgjøre og utvikle ledere gjennom å øke deres sosiale og relasjonelle ferdigheter. Dette gjøres ved å legge forståelse om egen og andres atferds inn som en viktig del av opplæringen.
Målsettingen er å gjøre lederne i stand til å skape bedre resultater gjennom å få egne medarbeidere til å trives og lykkes. Jo mer motiverte medarbeiderne er, desto mer effektive, produktive og delaktige blir de og desto bedre og raskere oppnår vi de resultater vi ønsker.

...les mer
 
  Selvledelse – århundrets lederprosjekt (bli gjest)
Jan Spurkeland om selvledelse:
Det handler mer og mer om selvledelse og utstrakt delegering, og mindre og mindre om styring og kontroll. Kompetente medarbeidere trenger fullmakter og frihet – ikke skulderkikkende voktere. Derfor er det betydningsfullt at våre ledere evner å stole på folk og gjøre dem selvstendige.

...les mer
 
  Hold fokus på resultatene med god tilbakemelding!

Tilbakemelding er som tømmene på hesten: Du starter, stanser og gir retning.
Les vår atikkelserie om tilbakemelding, og lær om

 
 

God bok: Relasjonskompetanse

You can drag this picture to the Html Editor

 av Jan Spurkeland
Resultater gjennom samhandling

Gode løsninger og resultater oppstår
i spenningsfeltet mellom mennesker. Forskning viser at relasjonsmestrene oppnår de beste resultatene.
Les mer | Bestill



...les mer
 
  Videooppgave fra kurs om kroppspråk og kommunikasjon (bli abonnent)
Her viser Frode Rassmussen på en humoristisk måte hvordan det IKKE skal gjøres. Finn feilene han gjør med kroppspråk og kommunikasjon. Løs det vedlagte oppgavearket og diskuter hvordan dere gjør det.

...les mer
 
  Nå dine mål ved å:
  • formulere din visjon      les mer
  • sette opp mål og prioritere tiltak    les mer
  • se dem på skjermen din hver dag les mer
  • få påminning på din e-post       les mer  
  • feire dine fremskritt             les mer   


...les mer
 
  Innføring i teambygging - Seminar A
Les om semnar A i teambygging, som er en innføring.

...les mer
 
  Referanser fra noen toppledere i Posten
Dette er noen uttalelser om kurs i ledelse som ble holdt av Nicolay Leganger.

...les mer
 
  Gi motivasjon med tilbakemelding - RIS og ROS! (bli abonnent)
Motivasjon handler om starte, styre og stoppe atferd Motivasjon handler om hva som gir energi til å sette i gang, opprettholde og endre atferd (oppførsel). Tilbakemelding er  viktig for motivasjon. Tilbakemelding er som tømmene på hesten, det er disse vi bruker i den daglige ledelsen for å styre medarbeidere. I denne første artikkelen får du en grunnleggende innføring i tilbakemelding - hva som er viktig når du gir det til noen, og hva du må huske når du mottar.

...les mer
 
  Gi ROS - det bygger selvtillit og gir energi! (bli abonnent)
Det å bli verdsatt, få anerkjennelse og ros kan hjelpe mange med å komme i gang med - og gi energi til å fortsette med - bestemte handlinger. Ros er særlig viktig før og under opplæring. Med ærlig verdsettelse forstår medarbeidere at vi har tro på deres evner og potensiale. Slik kan de få selvtillit, mot og styrke til å utvikle seg videre. Les hvordan ros ga Johan Olav Koss og Norge en gullmedalje under OL.

...les mer
 
  Skjema for medarbeidersamtale: B - evaluering av leder (bli abonnent)
Tør medarbeideren å gi en oppriktig evaluering av leder i en medarbeidersamtale? Hvordan skape trygghet for evaluering av leder? Hvilke enkle spilleregler bør man ha?. Tåler lederen tilbakemelding? Her er et enkelt skjema som kan lette prosessen.Eksempelet er hentet fra opplæringsprogrammet for en hurtigmatkjede - men det kan lett tilpasses.

...les mer
 
  Hun lar firmaet male egne oljemalerier som teambygging
Janne Gullaksen er medkursleder på våre kurser og teambyggingsaktiviteter der kreativitet hører med. Team lærer om samarbeide, samtidig som de får med seg egne malierier som bevis. Det er 100 ganger sterkere på veggen enn en "vi skal samarbeide" plakat.

...les mer
 
  "Individuell plan" - Prosjektoppgave ved grunnutdanningen i sykepleie (bli gjest)
I vårt siste semester har vi fokus på sykepleierens ledelsesfunksjoner. I den forbindelse har vi, en gruppe på ti studenter, hatt som mål å samarbeide med bydel Grorud om innføring av individuell plan. Underveis har vi gjort oss mange tanker om ledelse, holdninger, motivasjon, endringsprosesser, etikken og lovverket.

...les mer
 
  Mearbeidersamtale - skjema som lederen kan bruke (bli abonnent)
Dette skjemaet er laget for at ledere skal kunne forberede seg på en medarbeidersamtale . Hensikten er både at du skal være selvkritisk, og tenke gjennom hvordan du kan gi medarbeideren bedre støtte - og at du skal tenke gjennom hvordan medarbeiderendin kan forbedre sin måloppnåelse.

...les mer
 
  Behov og drivkrefter i mennesket. (bli abonnent)
Hva er et behov? Hva drives vi av? Ja hva er egentlig drifter? Og hvor kommer følelser inn i bildet? Hva har dette med motivasjon å gjøre? I denne artikkelen får du oversikt over viktige psykologiske begreper i motivasjonsteori.

...les mer
 
  7 steg til superledelse (bli abonnent)
Her beskriver vi den anerkjente 7 trinnsprosessen for å utvikle superledelse. Du finner en oppskrift i 7 trinn på hvordan du skal gå frem. Dette er teknikker som har hjulpet Johan Olav Koss, Lasse Kjus, og svært mange andre idrettsstjerner og ledere i næringslivet til å nå sine mål. Oppskriften viser til motivasjon, teambygging, målsetting, tilbakemelding, sosial støtte m.m. . Alt dette finner du nærmere beskrevet i egne artikler i e-magasinet. Vi ønsker deg lykke til!

...les mer
 
  Opplæringsfilosofien til e-management (bli gjest)
Hva er viktig for den som skal arrangere eller delta på kurs? Hvilke emner bør du kvalitetssikre hos din kursleverandør før du kjøper kurset? Hva med målsetning, dokumentasjon, innhold, gjennomføringsform, underholdningsverdi, effekt, resultatkrav, målsetninger, oppfølging av kurset og bedriften? Sjekk ut denne opplæringsfilosofien, så kan du sikre deg bedre effekt av kursene du kjøper.

...les mer


 Artikkelserie om medarbeidersamtaler
Medarbeidersamtale - hvordan går vi frem?
Trinn for trin hvordan du kan innføre og gjennomføre medarbeidersamtaler
Mearbeidersamtale - skjema som lederen kan bruke
Dette skjemaet er laget for at ledere skal kunne forberede seg på en medarbeidersamtale .
Medarbeidersamtale - skjema som medarbeider kan bruke
Dette skjemaet er laget for at du skal kunne forberede deg på en medarbeidersamtale med lederen din.
Kurs: Innførig av RO-samtale (Resultat Oppfølging)
En gang i året er ikke nok for medarbeidere heller. Vi hjelper deg å implementere RO samtaler
Gi ROS - det bygger selvtillit og gir energi!
"Når en nordmann gir en annen ros, er det ikke godt å si hvem som har det verst " sa Willy Reilo
Gi korreksjon - vær en tydelig leder.
Korreksjon, konstruktiv kritikk og "ris" bruker vi til å korrigere atferd, men hvordan motivere?

 Skjema til bruk i forberedelse

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...les mer
 
  Bli Gjest - delta gratis!
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...les mer
 
  Ros eller ris (korreksjon) - skjema til forberedelse og gjennomføring (bli abonnent)
Skjemaet bruker du hver gang du skal gi ros eller korreksjon. Det er viktig at du leser artiklene om ris og ros før du bruket skjemaet.

...les mer
 
  Skjema for medarbeidersamtale: A - evaluering av medarbeider (bli abonnent)
Mange kvir seg til en medarbeidersamtale fordi det tar lang tid å forberede seg. Her er et enkelt skjema for medarbeidersamtalen. Vi anbefaler å bruke det ofte i starten (nyansatte). Eksempelet er hentet fra opplæringsprogrammet for en hurtigmatkjede - men det kan lett tilpasses.

...les mer
 
  Mearbeidersamtale - skjema som lederen kan bruke (bli abonnent)
Dette skjemaet er laget for at ledere skal kunne forberede seg på en medarbeidersamtale . Hensikten er både at du skal være selvkritisk, og tenke gjennom hvordan du kan gi medarbeideren bedre støtte - og at du skal tenke gjennom hvordan medarbeiderendin kan forbedre sin måloppnåelse.

...les mer


  Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
Informasjon