UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Eksempler på servicemål Tilbake

Serviceutvikling bør ende ut i målsetninger og planer;
-tiltak for å nå målene.

I vedlagte artikkel finner du noen eksempler på overordnede målsetninger som er relativt lettfattelig.
Disse er laget av medarbeiderne selv.

SERVICEMÅL FOR BEDRIFTEN:

 Servicemål handler ikke hvordan vi skal gjøre det ?men hva kunden skal oppleve for å gode følelser.

  • I møte med kundebehandleren
  • I lokalet og i kjøpsprosessen
  • Medarbeidere i mellom: Hvordan skal de oppleve hverandre?

Servicemålene under er

  • Først eksempler på servicemål fra et kurs innen offentlig forvaltning.
  • Deretter fra et kjøpesenter.

Her finner du eksempler på flere servicemål, blant annet fra offentlig forvaltning.

 

Etter hvert av dem skal du kunne svare på: Hva skal kunden oppleve?  Når du leser dise eksemplene vil du se klarere for deg hvilke mål dere bør formulere for kundebehandlingen.

 

 

Klikk her for å registrere deg som prøveabonnent.Du må være registrert som abonnent for å lese videre. 
Vennligst registrer deg nå, så får du automatisk tilgang.

 

 

 

 

###

 

I SKRANKEN OG PÅ KONTORET

·       Hold orden

·       Hils på kunden

·       Tilby hjelp, gi alltid en nyttig opplysning

·       Noen skal alltid være tilgjengelig

·       Finn ut hva kunden trenger

·       Kjenn produktene

·       Avgjør reklamasjoner/bytting hurtig



Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: