UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Før du tar DISK-analysen Back

Dersom du ikke liker prøver, kan vi berolige deg: DISK-modellen er ikke en test.

Før du fyller ut:

Det er ikke en ?test?
Du kan ikke ?bestå? eller ?stryke?. Det finnes ingen DISK-stiler/profiler som er bedre eller dårligere enn andre.  I forskjellige oppgaver og situasjoner kan kanskje en stil være  spesielt nyttig  - men vi trenger alle stilarter i en gruppe.

Profilen gir heller ikke verdi basert informasjon.  Den kan ikke si om du er et ?godt? eller ?dårlig? menneske.

Data programmet tar ikke hensyn til kultur, intelligens, alder eller erfaring.  En DISK profil kan derfor ikke være en fullgod beskrivelse av din personlighet.  Skulle du være uenig i resultatet av profilen, er det din mening som er riktig.

Du kan se på analysen som et speil: Den gir deg et ?objektivt? bilde. Det kan kanskje være fristende å ?sminke seg? eller ?pynte på? besvarelsen ? men da mister du muligheten til å få en ærlig tilbakemelding.

Svar ut fra din første reaksjon
Enkelte fortaper seg i filosofiske tanker over hva ordene betyr, eller de kommer på mange slags situasjoner der de egentlig er av og til sånn og andre ganger slik.  Ikke gjør det. Bruk refleksen, magefølelsen. Tenk litt generelt.

Svar raskt.
Buk helst ikke mer enn 1 minutt pr linje.  Se over alle ordene, bestem deg og fyll dem inn.  Se over en gang til ? og gå så videre til neste linje.

Husk ditt fokus:
Det er svært viktig at du ser deg selv I en bestemt situasjon når du fyller ut spørreskjemaet.  De fleste av oss oppfører oss forskjellig i ulike situasjoner (på jobb, hjemme) og i ulike roller (far, ektemake, kollega). Profilen du får tilbake svarer på din atferd den rollen du velger.

OBS: Du må være abonnent for å ta denne analysen. Ta et uforpliktende prøve abonnement til kun kr. 95 og vær med 1 måned!  Det kan være den beste investeringen du gjør for deg selv og dine nærmeste!  Du er allerede registrert som gjest, og kan dermed bare klikke på registrer meg som abonnent.



Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.


Author: Nicolay Leganger
Date: 3/16/2016
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: