UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Kurs i kundebehandling: 6 - SKAP MERSALG OG PLUSS-SALG Back

Det er vanlig at salgsmedarbeidere ikke våger å forsøke mersalg, eller fort gir opp. Salgsmedarbeidere tror på myten om at kundene misliker alle former for mersalg. I dette seminaret får du svar på hvilke former for mersalg kundene liker og hvilke de misliker, og trening i hvordan du utfører dette i praksis.

5: SKAP MERSALG OG PLUSSALG!

 Se kursplan for alle modulene her

Send en mail til oss om du vil ha kursprogram tilsendt.  Ring 5553 1050 for å melde deg på.

 

Det er vanlig at salgsmedarbeidere ikke våger å forsøke mersalg, eller fort gir opp. Salgsmedarbeidere tror på myten om at kundene misliker alle former for mersalg. I dette seminaret får du svar på hvilke former for mersalg kundene liker og hvilke de misliker, og trening i hvordan du utfører dette i praksis.

 

Mersalg handler om å gi så god service at kunden ønsker å kjøpe mer. Mersalg berører hele salgsprosessen, fra innkjøp av produkter til markedsføring. Innsikt i gode teknikker og systemer for mersalg kan øke omsetningen din pr kunde betraktelig, samtidig som kunden opplever bedre service. Vi ser på mersalg både fra en teknisk og en mellommenneskelig synsvinkel.

 

 

Målsetningen med kurset

 

-         Du blir motivert til å gjøre mersalg, både for økt omsetning og av omsorg for kunden

-         Du får ideer om hvordan du kan utvikle mersalg i din bedrift

-         Du får trening i hvordan du snakker med kunden for å skape mersalg, uten å støte kunden fra deg

 

 

Tema vi tar for oss på kurset

 

a)    Bli motivert til mersalg

Hva kan din bedrift tjene økonomisk på å bli bedre på mersalg?

Hva har dine kunder å tjene på at du blir bedre i mersalg?

Hva har du og dine medarbeidere å tjene på mersalg?

Hvilke typer mersalg liker kunden, og hvilke liker kunde ikke?

 

b)    Tilrettelegg bedriften for mersalg

5 strategier for mersalg

Hvorfor gjør vi ikke mersalg?

Hva hemmer for mersalg i din bedrift?

 

c)     Hvordan få god dialog med kunden om mersalgsprodukter

Verbale teknikker, eksponeringsteknikker, motivasjonsteknikker

Hva er forskjellen på mersalg og plussalg?

Hvor skjer plussalg?

Hvordan legger du til rette for plussalg i din bedrift?

Hvordan aktivere den tause selgeren?

La kunden selge for deg

Spill på sansene til kunden

 

d)    Hvordan utvikle mersalg i din bedrift

Kartlegging av mersalgspunkter

Observasjon av kundene

Telling av mersalgsforsøk

Målsetting for mersalg

Motivasjon av medarbeidere

 

e)    Hjelp du kan få i prosessen

Noen ressurser du kan benytte for å utvikle mersalg

 

 

 

Kursserie: Dette er det femte av seks tema i en kursserie som går over 4 dager. Kursene i denne serien kan tas separat, men det anbefales at de tas som en helhet. For best resultat bør du ta hele kursserien, slik at du får dypest mulig innsikt og trening i hvordan du i praksis skal gi den beste kundebehandling. Kursene har en direkte og praktisk arbeidsform der det varieres mellom teori, gjennomgang av eksempler og praktiske oppgaver. Dette er meget motiverende kurs som har snudd opp ned på mange kursdeltakeres oppfatning av sin virksomhet og hvordan de skal gå frem. Les noen uttalelser fra kursdeltakere her

 

 

E-læring: Deler av dette kurset kan også tas som e-læring på www.effektivkompetanse.no

 

Målgruppe: Åpent kurs for alle som ønsker å heve sin kompetanse innen kundebehandling. Dette kurset gir økt kompetanse i kundeservice, og passer derfor godt for alle som jobber med service og i callsentere.

 

Materiell: Deltagerne får med seg en instruktiv arbeidsbok til bruk på og etter kurset.

 

 


Author: Nicolay Leganger
Date: 5/31/2017
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: