UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Kurs i kundebehandling 2 - DETTE ER GOD SERVICE! Tilbake

På dette kurset vil du bli bevisstgjort på forskjellen mellom service og GOD service. Vi ser etter hva som hindrer god service. Du lærer og trener på kommunikasjonsteknikker med fokus på at god service leder til mersalg. Vi har spesielt fokus på hvordan bedre kommunikasjonen med kunden. Kurset legger vekt på praktiske øvinger og gruppeoppgaver. Du vil bruke arbeidsbok og videooppgaver.

 

 Se kursplan for alle modulene her

Send en mail til oss om du vil ha kursprogram tilsendt.  Ring 5553 1050 for å melde deg på.

 

I dette kurset går vi i dybden på tema fra ?Motiverende Startseminar? , med fokus på hvordan du får bedre service og bedrer kommunikasjonen med kunden. Kurset legger vekt på praktiske øvinger og gruppeoppgaver. Du vil bruke arbeidsbok og videooppgaver.

 

Målsetningen med kurset:

 

-         Du får mer lyst til å yte god service til dine kunder

-         Du får bedre kommunikasjon med dine kunder

-         Du vil lære om kroppsspråk, og fått vite hva du bør gjøre mer av og mindre av, hva du bør begynne med og hva du bør slutte med

-         Du vil lære hvordan god service gir mersalg

-         Du vil sette opp konkrete servicemål for din virksomhet

 

 

Tema vi tar for oss på kurset

 

a) Hva er GOD service?

Hva er forskjellen på service og GOD service?

Hvordan oppnå gode kunderelasjoner?

Hvilke krav stilles til egen innsats?

Hvordan forventer kunder å bli behandlet?

Hva er avgjørende for at en kunde får en positiv serviceopplevelse og et ønske om å komme tilbake?

 

b) Kommunikasjon

Hvordan fungerer hjernen og følelsene i forhold til service og kommunikasjon?

Hvordan og hva kommuniserer vi?

Hvordan kommuniserer kroppen uten ord?

Hva betyr mest for tolkning av budskapet?

 

c) Hvordan skal du ta imot kunden

Hvordan kan du forbedre ditt kroppsspråk og stemmebruk i din kundehandling?

Hvordan tilpasse stemmens volum, dynamikk, hastighet og klang til kunden?

Hva er uprofesjonelt overfor dine kunder?

Når er det viktig å smile, og når skal du la være?

5 viktigste feil du kan gjør med kroppsspråket. Hvilke 5 feil gjør du?

Aktiv lytting, spørreteknikk, dialog vs argumentasjon

Vi diskuterer rundt temaet kommunikasjonsstrategi, og gir deg gode verktøy du kan anvende i det daglige.

 

d) Hvordan er mersalg god service

Hvordan kan god service lede til mersalg?

Hvordan behandle kunden for å få positiv respons?

Hvordan kan du sette kunden i modus for mersalg?

Hvordan motivere deg selv til mersalg?

 

e) Hvilken service ønsker du å gi dine kunder?

Hva er "kvalitetsservice" i din bedrift?

Hvilke mål skal du ha for egen innsats? Du setter opp plan for egenutvikling.

 

 

Kursserie: Dette er det andre av seks tema i en kursserie som går over 4 dager. For best resultat bør du først delta på ?Motiverende startseminar?. Kursene i denne serien kan tas separat, men det anbefales at de tas som en helhet. Kurset har en direkte og praktisk arbeidsform hvor det varieres mellom teori, gjennomgang av eksempler og praktiske oppgaver. Dette er meget motiverende kurs som har snudd opp ned på mange kursdeltakeres oppfatning av sin virksomhet og hvordan de skal gå frem. Les noen uttalelser fra kursdeltakere her

 

E-læring: Deler av dette kurset kan også tas som e-læring på www.effektivkompetanse.no

 

Målgruppe: Åpent kurs for alle som ønsker å heve sin kompetanse innen kundebehandling. Dette kurset gir økt kompetanse i kundeservice, og passer derfor godt for alle som jobber med service og i callsentere.

 

Materiell: Deltagerne får med seg en instruktiv arbeidsbok til bruk på og etter kurset.

 


Skrevet av: Nicolay Leganger
Dato: 31.05.2017
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: