UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Kurs i kundeservice: 1 - Motiverende startseminar Back

Dette kurset er innledningskurset til en kursserie i serviceutvikling fra Effektiv Kompetanse AS. Kurset fungerer godt som ?kick-off? og motivasjonsseminar når du skal i gang med serviceutvikling. Du vil bli loset gjennom 5 hovedtema som danner grunnlaget for utvikling av bedre kundeservice.

 

 

Se kursplan for alle modulene her

Send en mail til oss om du vil ha kursprogram tilsendt.  Ring 5553 1050 for å melde deg på.

Dette kurset er innledningskurset til en kursserie i serviceutvikling fra Effektiv Kompetanse AS. Kurset fungerer godt som ?kick-off? og motivasjonsseminar når du skal i gang med serviceutvikling. Du vil bli loset gjennom 5 hovedtema som danner grunnlaget for utvikling av bedre kundeservice.

 

Målsetningen med kurset

 

-         Du skal få kunnskap om hvorfor du bør utvikle bedre service

-         Du skal etter kurset ha motivasjon og lyst til å utvikle bedre service

-         Du skal få innsikt i hvordan du kan oppnå bedre service

-         Du skal få innsikt i hva som er viktige fokusområder for deg i den videre prosessen

 

 

Tema vi tar for oss på kurset

 

a) 10 gode grunner til å utvikle kundeservice!

Hvorfor utvikle service?

Hva taper bedriften din på dårlig service?

Hvor mye er 1 kunde verd?

Hva taper bedriften over 10 år på dårlig service?

Hvorfor mister bedriften kunder?

Hvor mye kan bedriften tjene på bedre klagebehandling

(Hva taper bedriften på den skjulte misnøye? Hvilket potensial har bedriften på innhenting av klager fra misfornøyde kunder?)

Hva er bedriftens potensial for mersalg?

Hva må vi gjøre for å få bedre service?                                                                    

 

d) 5 strategier til mersalg

Du får en gjenomgang av de 5 viktigste strategiske grepene din bedrift kan gjøre for å stabilisere og øke omsetningen

 

b) Hva er god kundeservice

Sammenhengen mellom salg og service

Bedriftens perifer- og kjerneprodukter

Motivasjon: Du vet hva du lever av ? men hva lever du for?

Misjon: Hvilken nytte produserer din bedrift for kundene og samfunnet?

Hvem er dine kunder?

Hvordan definerer du god service?

 

c) 10 steg til bedre kundeservice

Du får innblikk i de viktigste arbeidsområdene for utvikling av service, og nyttige tips om hjelp du kan få i prosessen

 

e) Hvordan sette opp servicemål

Du setter opp noen innledende servicemål slik at du kan starte prosessen i din egen bedrift.

 

 

Kursserie: Dette er det første av seks tema i en kursserie som går over 4 dager.Kursene i denne serien kan tas separat, men det anbefales at de tas som en helhet. Kurset har en direkte og praktisk arbeidsform hvor det varieres mellom teori, gjennomgang av eksempler og praktiske oppgaver. Dette er meget motiverende kurs som har snudd opp ned på mange kursdeltakeres oppfatning av sin virksomhet og hvordan de skal gå frem. Les noen uttalelser fra kursdeltakere her

 

 

E-læring: Deler av dette kurset kan også tas som e-læring på www.effektivkompetanse.no

 

Målgruppe: Åpent kurs for alle som ønsker å heve sin kompetanse innen kundebehandling.

 

Materiell: Deltagerne får med seg en instruktiv arbeidsbok til bruk på og etter kurset.

 

 


Author: Nicolay Leganger
Date: 5/31/2017
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: